نویســینده:

عکس من
کا بــــل, Afghanistan
عزیزانم چی میپرسید زمن از منزل ومسکن *** غلام آن دل آرایم که دارم طوق بر گردن

لطفـــــاً در پائین همین تصا ویر ویا متن نظـــر دهیــــد !

۱۳۸۷ شهریور ۳, یکشنبه

تصحیح نور، کنتراست و روشنایی فیلم ها در افتر افکت

مطمئنا تا به حال فیلمی را ساخته اید که پس از فیلمبرداری و در حین تدوین متوجه شده اید که متاسفانه رنگ هامطلوب نیستند و یا فضا تاریک می باشد یا فیلم اصطلاحا نور خورده است . شاید هم دوست داشته باشید که با زمینه ای خاکستری و یا قهوه ای یک فضای قدیمی را رقم بزنید و یا مایلید با یک رنگ سبز فسفری فضایی سورئال را به تصویر بکشید . برای این کار من از نرم افزار محبوب افتر افکت استفاده می کنیم .این نرم افزار دارای امکانات گوناگونی برای تصحیح رنگ ، نور و کنتراست در منوی Effect و در بخش Adjust می باشد . ابتدا پروژه ای را باز کرده و سپس فیلمتان را وارد نمایید . حال محدوده ای را که مایلید رنگ آن جا تغییر کند انتخاب نمایید . شاید هم مایلید که کل فیلم را تصحیح نمایید . مهم نیست . در هر حال مراحل یکی است : وارد مسیر Effect\Adjust شوید . هر یک از گزینه های زیر را می توانید انتخاب نمایید:
1- Adjust > Brightness & Contrast effect که به منظور تصحیح روشنایی و نور فیلم مورد استفاده قرار می گیرد . درخشندگی (Brightness) و کنتراست و یا همان نور زمینه (Contrast) را می توانید از این طریق اصلاح نمایید . اگر بخشی از فیلمتان تاریک شده است نیز این گزینه بسیار مناسب برای تصحیح آن می باشد
2- Adjust > Channel Mixer effect از این طریق می توانید در صورتی که یک کاربر حرفه ای بوده و با رنگ ها آشنا می باشید ، با انتخاب کانال های رنگی سه گانه آبی ، سبز و قرمز با تسلط بیشتری شدت نور را برای رنگ خاصی تغییر دهید . مثلا میزان رنگ سبز به کار رفته در رنگ های صحنه و سایر را می توانید تنظیم نمایید . برای ایجاد انواع رنگ ها و نورها در صحنه ، این افکت یکی از بهترین انتخاب ها می باشد . مثلا شاید دوست داشته باشید بخشی را که در جشن تولدتان گرفته اید با یک رنگ سبز فسفری سورئال جلوه دهید .
3- Adjust > Color Balance effect سایه (Shadow) ، سایه روشن ( MidTone ) و پر رنگی ( (Highlight رنگ های سه گانه آبی ، سبز و قرمز (RGB) را می توانید به سهولت از این طریق ویرایش نمایید . این گزینه برای ایجاد رنگی جدید و یا تغییر یک رنگ به رنگ دیگر بسیار مناسب است .
4- Adjust > Curves effect منحنی ای را در اختیار شما قرار می دهد که با کلیک کردن روی آن و کشاندن منحنی به طرفین می توانید شدت رنگ را در صحنه تغییر دهید .
5- Adjust > Hue/Saturation effect گزینه ای بسار مناسب برای تغییر رنگ یک صحنه و یا از همه مهمتر ، رنگی کردن تصاویر سیاه و سفید . میزان اشباع ( Saturation) رنگ را نیز می توانید از این گزینه تنظیم نمایید . فتوشاپ کارها با این افکت بسیار آشنا می باشند .
6- Adjust > Levels effect نور و میزان اشعه گامای یک صحنه را می توانید از این گزینه تنظیم نمایید . اگر فیلمتان تاریک شده است و یا نور خورده است می توانید از این جلوه میزان نور صحنه و اشعه گامای آن را تنظیم کنید .
7- Adjust > Levels (Individual Controls) effect نور و میزان اشعه گامای یک صحنه را می توانید از این گزینه تنظیم نمایید . اگر فیلمتان تاریک شده است و یا نور خورده است می توانید از این جلوه میزان نور صحنه و اشعه گامای آن را تنظیم کنید . علاوه بر آن می توانید را انتخاب یکی از رنگ های اصلی Red, Green , Blue نور را برای هر یک از این کاناتل های رنگی تنظیم نمایید . مطمئنا بنفش رنگ شدن تصویر را در برخی محیط ها دیده اید . از این کانال می توانید آن را تصحیح نمایید .
8- Adjust > Posterize effect افکتی برای دستکاری رنگ ها به طوری که تصویری در مایه های نقاشی های سورئال و یا اکسپرسیونیسم را برای شما ایجاد می نماید . برای ایجاد یک عدم تعادل در بینایی کاراکترتان می توانید از این گزینه استفاده نمایید . برای شطرنجی نمودن تصویر نیز مناسب است .
9- Adjust > Threshold effectبرای سیاه و سفید کردن تصاویر رنگی با جلوه ای خاص به کار می رود .
10- Adjust > Auto Contrast به طور خودکار و به صورت آنی ، کنتراست و روشنایی صحنه را تنظیم می نماید .
11-Adjust > Auto Level به طور خودکار و آنی ، نور صحنه را به یک سطح قابل قبول پیش فرض سیستم تنظیم می نماید .

هیچ نظری موجود نیست:

برای دیدن مطالب دیگر روی ( پیا م های قدیمی تر ) کلیک نمائید:---

برای دیدن مطالب دیگر روی  (  پیا م های قدیمی تر ) کلیک نمائید:---