نویســینده:

عکس من
کا بــــل, Afghanistan
عزیزانم چی میپرسید زمن از منزل ومسکن *** غلام آن دل آرایم که دارم طوق بر گردن

لطفـــــاً در پائین همین تصا ویر ویا متن نظـــر دهیــــد !

۱۳۸۷ شهریور ۳, یکشنبه

تصحیح رنگ فیلم ها در افتر افکت

قبلاً در این مورد اندکی گفتیم و اکنون:---
اگر حین فیلمبرداری به علت برخی از مشکلات نور پردازی ، رنگ ها از بین رفته و یا تغییر نموده اند و یا این که دوست دارید تا رنگ موجود در صحنه را تغییر دهید ، به راحتی از طریق امکانات موجوددر منوی افکت نرم افزار افتر افکت می توانید به هدف خود برسید . ابزارهای ممکن به شرح زیر می باشند :
Image Control > Change Color effect به کمک ابزار قطره چکان و یا سطل رنگ ، می توانید رنگی را در صحنه انتخاب نموده و سپس به کمک اسلایدرها و سایر تنظیمات ، رنگی با مشخصات دیگر را ایجاد نمایید . در واقع از این افکت برای تبدیل یک رنگ به رنگ دیگر استفاده می شود . مزیت این افکت در دقت آن و سهولت استفاده می باشد .
Image Control > Change to Color effect (formerly Change Color HLS effect) به وسیله این افکت می توانید در کادر From رنگ اولیه را انتخاب نموده و سپس در کادر To رنگ نهایی را تعیین نمایید. لذا تمام رنگ های اولیه صحنه به رنگ نهایی که شما تعیین نمودید تبدیل می شوند . دقت و سرعت عمل از ویژگی های این افکت می باشد . از بخش Tolerance نیز می توانید دامنه انتخاب خود را تعیین نمایید . از بخش Softness نیز می توانید بریدگی های میان رنگ ها را حذف نموده و جلوه یکنواختی به آن ها بدهید .
Image Control > Color Balance (HLS) effect یک افکت کارآمد برای رنگ آمیزی (Hue) ، تنظیم نور و روشنایی رنگ (Lightness ) و اشباع رنگ ( saturation ) می باشد . این گزینه بر روی تمام رنگ های صحنه اعمال می شود و به رنگ خاصی مقید نیست .
Image Control > Color Link effect مجموعه ای از رنگ های یک لایه را که در بخش Source انتخاب نموده اید گرفته و سپس یک میانگین از رنگ ها را گرفته و لایه انتخابی را با آن رنگ میانگین رنگ آمیزی می نماید .
Image Control > Colorama effect برای ایجاد رنگ های عجیب و غریب و رنگ آمیزی صحنه به کار می رود.در واقع همانند یک کارخانه پیشرفته تولید رنگ به شما در رنگ آمیزی صحنه کمک می کند .
Image Control > Equalize effect برای تعدیل رنگ های صحنه به کار می رود . در واقع تمام ویژگی های نور و کنتراست و اشباع رنگ های صحنه را یکسان می نماید .
Image Control > Gamma/Pedestal/Gain effect تمام کانال های رنگی را می توانید به صورت مجزا انتخاب نموده و سپس به صورت مجزا آن ها را تغییر دهید . مثلا می توانید میزان رنگ قرمز در تمام رنگ های موجود در صحنه را کاهش یا افزایش دهید .
Image Control > Grow Bounds effect با افزایش پیکسل های رنگی در صحنه ، کارایی رنگ را در صحنه افزایش می دهد . افزایش زمان رندر و حجم فایل نیز در پی این جلوه روی می دهد .
Image Control > PS Arbitrary Map effect با تغییر مقدار Phase می توانید رنگ را به یک رنگ راندوم تبدیل نمایید .
Image Control > Tint effect یک طیف نوری میان دو رنگ انتخابی شما ایجاد نموده و به تمام صحنه اعمال می نماید

هیچ نظری موجود نیست:

برای دیدن مطالب دیگر روی ( پیا م های قدیمی تر ) کلیک نمائید:---

برای دیدن مطالب دیگر روی  (  پیا م های قدیمی تر ) کلیک نمائید:---